Dag 9: Malang

3 mei 2019 - Malang, Indonesië

KUitzicht vanuit hotelkamer

Uitzicht vanuit onze hotelkamer op een vulkaan.

Om 10:00 uur begonnen we de rondleiding door Malang. Allereerst gingen we naar de wijk Jodipan. Dit was eerst een volstrekt normaal dorp totdat iemand het ludieke idee kreeg om de huizen in allerlei felle kleuren te gaan schilderen.

De wijk Jodipan te Malang

Ze vonden een sponsor: een verffabrikant. Sindsdien is dit dorp een toeristische attractie.

De wijk Jodipan te Malang

We gingen vervolgens verder naar het centrum van de stad. Het stadhuis en vele andere gebouwen zijn door Nederlanders gebouwd.

Stadhuis Malang koloniaal

Verder naar de bloemetjes- en vogeltjesmarkt. Marianne Timmers zou meteen een petitie ingediend hebben. Wat een gruwel: niet alleen vogeltjes, maar ook kippen, eenden, hamsters, slangen, aapjes en leguanen in veel te kleine hokjes; walgelijk.

Vogeltjesmarkt

Een snack bij toko oen, vergane glorie en belachelijk duur. Later hadden we een lunch bij een koloniaal restaurant wat heerlijk was.

Ze verkochten ook leren tassen voor ongeveer €10,-, kijk dat konden we natuurlijk niet laten, die moesten natuurlijk mee.

Zwembad hotel Malang

Nog ff relaxen in het zwembad en een hapje eten want om 00:30 uur gaat de wekker voor de Bromo vulkaan.