Dag 16: Nusa Penida & Nusa Lembongan

9 mei 2019 - Sanur, Indonesië

Vandaag gingen we snorkelen op twee eilandjes ten oosten van Bali. We werden om 8:30 opgehaald en gingen samen met twee mensen uit ons reisgezelschap richting de haven.

Ferry nusa

De zee was ontzettend ruig dus dat was een half uur stuiteren op het water🤢.

Bij de Dream Beachclub op Lembongan kregen we een welkomstdrankje. Daarna moesten we zwemvliezen passen en gingen we naar een boot.

Boot snorkelen

Onderweg begon het opeens keihard te regenen (overigens geen straf met 31 graden) maar de zee werd een beetje heel erg wild. We zouden op drie verschillende plekken snorkelen. De eerste plek was een spot waar manta’s zwemmen. We hebben er 1 gespot maar het was niet erg grappig te snorkelen tussen de woeste baren.

De twee spot was Crystal beach: dat werd al wat leuker. Mooi helder water met prachtige visjes en plastic.

Bij de volgende spot zwommen we met de stroming mee langs een rots waar de boot ons volgde. Prachtig koraal en mooie vissen en plastic.

De laatste locatie was het mooiste: ik had boterhammen gekregen en zwermen vissen kwamen langs om uit mijn handen te eten: echt te gek!

Na een douche in de Beachclub kregen we een heerlijke lunch geserveerd.

Tot onze grote verbazing nam de gids ons ook nog mee voor een korte rondreis op het eiland: werkelijk een plaatje!!!

Devil’s tear LembonganDreambeach Lembongan

Daarna weer met een grote boot terug naar Bali. Al met al een topdag!!!!