Dag 10: Malang - Bromo vulkaan - K

4 mei 2019 - Kalibaru, Indonesië

De wekker ging vannacht om 00:30 uur. Na een kopje thee gingen we met een busje op weg naar de Bromo vulkaan.

De Bromo vulkaan is een vulkaan die samen met twee andere vulkanen ontstaan zijn in een zgn. Moedervulkaan. Dus ze liggen in de krater van een vulkaan met een doorsnede van 13 km.

Landkaart Bromo vulkaan

Na een rit van twee uur kon de bus niet meer verder en moesten we overstappen in een Jeep voor het laatste steile stuk.

Gidsen Bromo vulkaan

Om 4:42 kwam de zon op:

Zonsopkomst Bromo vulkaan

Paarden vervoer Bromo vulkaan

Om 9:30 uur kwam de rest van de groep vanuit Malang ons met de bus ophalen bij een stop.

We hadden vandaag weer een reisdag. Na een lunch in Jember kwamen we om 16:30 uur bij ons hotel aan.

Lunch in Jember

Hotel kalibaru

Nancy en ik waren zwaar toe aan een massage 😏 dus werden we onder handen genomen door twee oude bokken zoals onze reisleidster beweerde: heerlijk!!

Massage Kalibaru

Na nog rondje door het zwembad gemaakt te hebben gingen we alweer! vroeg naar bed, morgen om 5:30 uur weer op!

Zwembad Kalibaru

Na natuurlijk welterusten gezegd te hebben aan het huisdier woef, een vliegende hond.