Dag 7: Jogjakarta & Prambanan tempels

2 mei 2019 - Candi Mulyo, Indonesië

We besloten om het reisprogramma in de ochtend te skippen en er met ons vieren op uit te gaan. Maar eerst uitslapen!!!!!

Paleis van de sultan

We gingen allereerst naar het Kraton, het paleis van de Sultan. Wel leuk om gezien te hebben maar wel aan restauratie toe.

Paleis van de sultan

Vervolgens naar het waterkasteel van de  sultan 500 meter verderop.

Watercastle

Ook dit is oud en vervallen maar we hadden een gids die zeer beeldend sprak. Hij bracht ons naar de zwembaden van respectievelijk de sultan, van zijn concubines en van de kinderen.

Watercastle

Het kasteel was door middel van een soort van kanalen verbonden met de baden. De sultan voer over het kanaal en zijn harem liep naar de baden via lange ondergrondse gangen. Ook was er onder de grond een moskee met een verbluffende accoustiek.

Onze gids bracht ons naar een restaurant waar we onze groep weer zagen. Na de lunch ging Lian naar huis om te slapen. Zij was om 3:30 uur opgestaan om de Borobudur bij zonsopkomst te bewonderen en was dus kapot.

Borobudur bij zonsopkomst

Daarna gingen we naar een batikfabriek. Na eerst vol bewondering het handwerk bekeken te hebben werden we de winkel in gedirigeerd. Kijken kijken niet kopen! Oh toch wel😂

Batikfabriek

Toen werd het tijd voor de Prambanan tempels. Deze tempels is het grootste hindoeïstische tempelcomplex van Indonesië. Het was overdag verschrikkelijk warm dus het was wel fijn om dit aan het einde van de dag te doen.

Prabanam

We kregen een Nederlands sprekende gids die ontzettend veel kennis van zaken had. Eigenlijk vond ik deze tempels nog indrukwekkender dan de Borobudur.

Waren ‘s avonds pas om 19:00 terug in het hotel. Omdat de koffers met de bus meegaan die ‘s nachts rijdt (wij gaan met de trein) moesten we deze voor 20:00 nog inpakken. Na een douche pakten we een taxi naar een pizzeria. Nancy ging met Lian stappen maar wij waren blij dat we in ons bed konden stappen want we moeten er om 4:45 weer uit😳