Dag 11: Kalibaru - Bali

5 mei 2019 - Lovina Beach, Indonesië

En het was weer vroeg dag: om 5:30 moesten we er weer uit😳.

Na het ontbijt reden we een half uurtje en kwamen we aan bij een plantage waar ze een keur aan producten verbouwen. Kaneel, koffie, peper, nootmuskaat, citroengras, gember, kurkuma, rijst, pepers, cacao, palmsuiker, vanille, latex, kokos en bananen. Ik wist van sommige dingen niet in welke vorm ze groeien😳

Peperkorrels

VanilleKurkumaBanaanKoffieplantRubberboom

Nancy voelde zich nog even geroepen om de boom in te klimmen, ons aapje...

Nancy klimt palmboom in

De eigenaresse van de plantage heeft 50 kansarme kinderen onder haar hoede. Met de opbrengst van de plantage krijgen de kinderen een gedegen opleiding en velen gaan zelfs studeren.

Ze dansten voor ons terwijl we koffie dronken uit de eigen plantage.

DanseresjeJavaans dansertje

King Hans

Op naar Bali! De oversteek naar het godeneiland duurt slecht 30 minuten vanaf Java.

Bali vanaf de boot

Welkom op Bali!

Welcome to Bali

Het laatste stuk naar ons hotel gaat langs de noord-kant van Bali, langs de zee.

Lovina beachHotel Lovina beachZwembad en zee Lovina beach

Vanavond was het afscheidsdiner. Iedereen zit in verschillende hotels in Sanur dus zien we de meesten van onze groep niet meer na morgen. Onze reisleidster had nog een dansvoorstelling met Balinese danseressen geregeld: prachtig!